9 клас ОЗ

листопад

Тема: Принципи здорового харчування.

(подумайте)

-        Навіщо людина їсть? Яка з того користь?

-        Які поживні речовини людина повинна регулярно споживати?

(написати у вигляді схеми)

Правила та принципи здорового харчування:

1.Харчуйтеся регулярно

2.Контролюйте розмір порцій.

3.Обовязково снідайте.

4.Більше споживати овочів та фруктів.

5.Більше споживати молочних продуктів.

6.Пити достатньо води.

Домашнє завдання.

Опрацювати 9, виконати завдання на с. 71.


грудень
Тема уроку: Уміння вчитися. Практичне завдання «Визначення індивідуального стилю навчання».


??? Подумайте, коли вам легко дається навчання?

(ознайомтесь зі схемою підручника «Ефективне навчання» - с. 110, мал. 28)

Ефективне навчання, коли:

- Не відчуваєш фізичного дискомфорту;
- Психологічно налаштований;
- Усвідомлюєш вигоди від навчання;
- Використовуєш можливості свого мозку;
- Ти активний;
- Добре організований;
- Застосовуєш методики ефективного навчання.


??? Як можна ще доповнити цю схему?

Використовуючи мал. 29, с. 113, мал. 30, с. 114, ознайомтеся зі стилями навчання:

1  – «пірнальник»
2  – «мрійник»
3  – «логік»
4  – «мандрівник»

Практичне завдання «Визначення індивідуального стилю 
навчання». (завдання на с. 113) виконати письмово у зошиті

1.Визначте свій стиль навчання, аналізуючи мал. 30.

2.Поміркуйте, як любите навчатися.
- Читати, слухати чи проговорювати інформацію;
- Працювати самостійно чи з кимось;
- Сидіти спокійно, чи увесь час рухатися.

3.Визначте переваги вашого стилю і те, що вам бажано вдосконалити.

4.Дайте назву вашому стилю – оберіть слово (назву тварини чи професії), яке краще відповідає йому.

(виконану роботу надіслати фотокопією у вайбері за номером 0502774935, або електронною поштою за адресою: ludmila0110@i.ua)

Домашнє завдання: опрацювати §15.









ІІ семестр


січень

09.01.2023

Тема уроку: Способи ефективного навчання. 

Пригадайте випадки, коли вам треба було завершити декілька справ і ви нічого не встигали робити. Чи комфортно ви себе почували. Що, на вашу думку перешкоджало робити все вчасно?

Необхідно раціонально планувати свій час.

Ознайомтеся з Матрицею Ейзенхауера (мал. 31, с. 117)

У ній поєднуються два параметри: «важливо» і «терміново».

Важливо – справи, які допомагають досягти визначених цілей і здійснити місію.

Терміново – те, що неможливо відкласти на потім, що потребує негайного вирішення.

(ознайомтеся з порадами щодо кращого розвитку сприйняття, пам̕ яті та уваги – с.119-121)

Процес засвоєння інформації охоплює три стадії:

1)     Сприйняття інформації

2)     Розпізнавання і кодування інформації

3)     Відтворення (пригадування) інформації

На сторінці 122 прочитайте поради «Як організувати підготовку до іспитів»

(Увага! Виконати письмово у зошиті!)

Практичне завдання «Відпрацювання навичок раціонального планування часу і підготовки до Державної підсумкової атестації»

1.Складіть список справ (найрізноманітніших), які вам необхідно зробити на цей тиждень.

2.Користуючи «Матрицею Ейзенхауера» (с117) розподіліть заплановані у завданні 1 справи по квадратам:

Квадрат А «Важливо - терміново»

 

 

Квадрат В «Важливо – не терміново»

 

 

 

 

Квадрат С «Не важливо – терміново»

 

Квадрат D «Не важливо – не терміново»

Висновок: Підрахуйте, у якому квадраті у вас найбільше справ. Користуючись «Порадами Ейзенхауера» (с118), визначте, які справи можна відкинути (бо вони у квадратах «С» і «D»), а які справи можна скоротити з квадрата «А».

Домашнє завдання: Опрацювати §16, (виконану роботу надіслати фотокопією у вайбері за номером 0502774935, або електронною поштою за адресою: ludmila0110@i.ua)


17.01.2023

Тема уроку: Самооцінка характеру. Самовиховання особистості

Характер – психологічні особливості людини (з грецької «печатка» або «відбиток»)

Прояви характеру:

-        Ставлення до себе (скромний, хвалькуватий, самокритичний…)

-        Ставлення до інших людей (ввічливий, тактовний, брутальний, нахабний…)

-        Ставлення до праці (старанний, відповідальний, безвідповідальний…)

-        Ставлення до речей (ощадливий, акуратний, марнотратний, неохайний…)

Від чого залежить характер? (спадковість, виховання, вибір людини)

(робота з текстом підручника – с. 124) «Що таке добрий характер», "Універсальні цінності" – (с. 126, мал. 33.)

(виконати у зошиті)

Практична вправа «Самоооцінка характеру»

1) Користуючись опитувальником на с. 129 – 135, визначити власний рівень певних властивостей характеру.

Рівень душевної щедрості

Рівень соціальності

Рівень оптимізму

Рівень асертивності

Рівень самоконтролю

Рівень самоповаги

Рівень комунікабельності

2) Побудувати номограму за зразком – мал. 35, с. 136.

Висновок: Які саме вигоди ви отримуєте від удосконалення свого характеру?

Домашнє завдання: опрацювати §17, 18, 19виконати практичну вправу і надіслати вчителю номограму свого характеру з висновком, повторити  §12 - 15


24.01.2023

Тема уроку: Самовиховання особистості









Домашнє завдання:опрацювати §19, повторити §18 


лютий

07.02.2023

(виконати письмово)

Узагальнення знань за розділом «Психічна і духовна складові здоров'я»

І варіант

І рівень.

Підтвердити або відкинути твердження.

1.Краще себе недооцінити.

2.Самоконтроль – це здатність контролювати емоції, стрес.

3.Слюсар – професія групи «людина – людина».

4.Задоволення – позитивна емоція.

5.Скромність – виявлення ставлення людини до себе.

6.Справедливість – важлива риса характеру.

ІІ рівень.

7.Назвати шість професій, які відносяться до групи «людина – художній образ».

8.Назвіть не менше шести мотивів для вибору професії.

ІІІ рівень.

9.Назвіть компоненти життєвого самовизначення, коротко охарактеризуйте.

10.Визначте переваги та недоліки стилю навчання «логік».

IV рівень.

11.Що таке «самоповага»? Що, на вашу думку, впливає на її формування? Як можна підвищити самоповагу?



Узагальнення знань за розділом «Психічна і духовна складові здоров'я»

ІІ варіант

І рівень.

Підтвердити або відкинути твердження.

1.Краще мати адекватну самооцінку.

2.Кпевненість – знання себе й віра у власні сили.

3.Психолог – професія групи «людина – природа».

4.Гнів – позитивна емоція.

5.Старанність – виявлення ставлення людини до праці.

6.Відповідальні люди викликають довіру.

ІІ рівень.

7. Назвати шість професій, які відносяться до групи «людина – техніка».

8.Назвіть не менше шести життєвих цінностей.

ІІІ рівень.

9.Вкажіть компоненти професійного самовизначення, коротко охарактеризуйте їх.

10. Визначте переваги та недоліки стилю навчання «мрійник».

IV рівень.

11.Як ви розумієте поняття «емоційна саморегуляція»? Запропонуйте методи, які допоможуть не стати рабом емоцій. Коротко поясніть їх суть.



14.02.2023

Тема: Навички ефективного спілкування
Домашнє завдання: Опрацювати §20, провести інтерв'ю з батьками (с. 154)


21.02.2023

Тема: Стосунки з дорослими і однолітками. 
Користь від здорових стосунків для здоров'я: 
зростання упевненості у собі, популярності; 
зменшення кількості стресів та хвороб.
Домашнє завдання. Опрацювати §21, провести інтерв'ю з батьками (с. 154)


28.02.2023

Тема: Цінність родини.

Домашнє завдання: опрацювати §22, створити герб родини (за зразком)



07.03.2023
Тема: Репродуктивне здоров'я. 

1.    Опрацювати §23,24 (Бех). Ознайомитись з таблицею 5 – с. 162 «Чинники ризику та чинники захисту репродуктивного здоров'я».



2.    Прочитати текст на с. 164 – мал. 44., скласти прогнози у зошиті за наслідками одного з варіантів розвитку подій:
1  – під тиском батьків Олена і Максим погоджуються одружитися;
2  – Олена зважується на аборт;
3  – Олена вирішує народити дитину;
4  – Олена вирішує народити дитину і віддати її на всиновлення.
 Виконати письмово
3.    Практичне завдання «Ознайомлення з роботою установ, які надають соціально- психологічні та медичні послуги за місцем проживання» (дослідити за Інтернетом)
Назва установи, адреса
Які послуги надаються?





14.03.2023

Тема: Профілактика ВІЛ/СНІД та ІПСШ.
1.    Опрацювати §25,26 (Бех). Звернути увагу на текст «Шляхи передачі ВІЛ» (с. 172).

2.    Виконати у зошиті вправу за зразком (мал. 46, с. 173): навести по 4 життєвих ситуацій.

3.    Опрацювати малюнок 48  та текст на с. 175.

4.    Ознайомитись з деякими статтями З.У. «Про протидію поширенню хвороб, зумовлених вірусом імунодефіциту людини (ВІЛ)» (с. 181 – 182)

Визначити ступінь ризику зараження ВІЛ: високий, низький, відсутній
1.Обідати в шкільній їдальні
2.Користуватися душовою кабіною, ванною.
3.Лікувати зуби в стоматолога
4.Користуватися спільними лезами для гоління.
5.Вступати в захищені (з презервативом) статеві стосунки.
6.Обійматися, цілуватися.
7.Відвідувати лазню.
8.Користуватися спільним туалетом
9.Перев̕ язувати рану без латексних рукавичок.
10.Читати один підручник
11.Користуватися спільними голками для 
ін̕ єкцій
12.Користуватися спільними інструментами для татуювання та пірсінгу
13.Вступати в незахищені статеві стосунки.
14.Зупиняти кровотечу в латексних рукавичках.
15.Проколювати вуха стерильними голками.
16.Проколювати вуха нестерильними голками.
17.»Кровне братання»
18. Міряти одяг.
Домашнє завдання: Опрацювати §25



21.03.2023
Тема: Протидія дискримінації та стигмі ВІЛ – позитивних.
Ознайомитись зі статистикою перебігу епідемії ВІЛ/СНІДу у світі та Україні (с. 93), з текстом підручника  «Законодавство України в сфері протидії ВІЛ/СНІДу» (с. 96, 97)
Звернути увагу:

-         Які положення забезпечують право молоді на профілактичну освіту?

-        Які положення гарантують дотримання прав і соціальний захист людей, що живуть з ВІЛ?

-        Які положення встановлюють відповідальність за дискримінацію ВІЛ – позитивних пацієнтів?

Стигма – уявлення, що існують в суспільстві, згідно з якими певні якості людей або поведінка є ганебними й аморальними.

Дискримінація – порушення або позбавлення людини прав через колір шкіри, стать чи здоровя.

письмова робота

Дати короткі відповіді «так» або «ні»

1.За зовнішнім виглядом можна визначити, що людина – ВІЛ –позитивна:

2.Причиною СНІДу є ВІЛ:

3.Можна обідати у шкільній їдальні разом із ВІЛ –позитивними учнями.

4.Тільки чоловіки можуть інфікуватися на ВІЛ

5.ВІЛ може передатися під час статевих контактів

6.Можна заразитися, якщо поцілувати ВІЛ позитивну людину 

7.ВІЛ може передаватися під час переливання крові або при внутрішньовенних ін’єкціях

8.Наркомани можуть передавати ВІЛ один одному, якщо вони користуються однією голкою для ін’єкцій

9.ВІЛ – позитивна мати може народити здорову дитину.

10.У підлітковому віці можна заразитися ВІЛ

11.СНІД належить до інфекційних захворювань

12.ВІЛ передається через укуси комах або інших тварин

13.Існують ліки, що можуть  побороти СНІД

14.ВІЛ передається під час користуванням спільним басейном.

15.Є висока імовірність зараження ВІЛ повітряно-крапельним шляхом

16.СНІД – це хвороба проституток та наркоманів

17. Чому необхідно уникати стигми та дискримінації по відношенню до ВІЛ-інфікованих?

Домашнє завдання: опрацювати §26, повторити §25, надіслати відповіді на запитання.



квітень
04.04.2023

Тема: Безпека як потреба людини. Види і рівні загроз. 

(робота з підручником) «Безпека – базова потреба людини» (мал. на с. 190)
(робота з підручником) Середня тривалість життя (мал. 49, с. 191)

-        У чому причини збільшення тривалості життя порівняно з іншими століттями?
-        Назвіть чинник, що знижують рівень суспільної безпеки.
-        Які чинники підвищують рівень безпеки.
(Робота з підручником) Рівні та види загроз (мал. 50, с. 193)
Виконати письмово:
Практичне завдання «Відпрацювання навичок оцінювання ризику на особистому рівні» (с. 192-194)
(працюємо у зошиті)
1. Назвіль 5 прикладів життєвих ситуацій, в яких існує загроза життю чи здоров'ю ваших однолітків.
2.Назвати ризики, пов'язані з цими ситуаціями.
(робота у зошиті за таблицею 10, с. 192) - дописати ситуації, яких не вистачає для повноти картини

ризик низький
ризик середній

ризик високий

Їздити на велосипеді у парку у шоломі.
Їздити на велосипеді без шолома на швидкісній   автомагістралі
Повертатись увечері з кіно разом із друзями.

Висновок: Оцініть рівень безпеки в Україні за 10-бальною шкалою. Поясніть.
Оцініть рівень особистої безпеки за 10-бальною шкалою. Обґрунтуйте.
Оцінити ризики на рівні свого міста. Як можна підвищити рівень безпеки вашого міста.

Опрацювати §27.


11.04.2023
Тема: Національна безпека України.

(подумайте) 
Які можуть бути загрози національній безпеці України?
Як пов'язана безпека нашого місця проживання із заходами безпеки на національному рівні?

(теоретична частина) Засади національної безпеки України.
19.06.2003 р. ухвалено З.У. «Про основи національної безпеки України».
Об'єкти національної безпеки:
-        Громадяни (права і свободи);
-        Суспільство (духовні та матеріальні цінності);
-        Держава (конституційний лад, суверенітет, територіальна цілісність, недоторканість кордонів)
Національна безпека – стан захищеності життєво важливих інтересів особистості, суспільства і держави.

(робота з текстом підручника- с. 195 - 196) Принципи забезпечення національної безпеки України. Пріоритети національних інтересів України.
 Сфери національної і загрози:
(опрацювати матеріал на с. 197 - 198, 199 – 200)
1  – економічна безпека (с.196)
2  – продовольча безпека (с. 197)
3  – військова безпека (с. 197)
4  – екологічна безпека (с.197-198)
5  – інформаційна безпека (с. 198 )


(прочитати статтю у підручнику) «Стратегія національної безпеки і оборони» (с. 201)


(пригадати, обдумати)
-        Назвіть сфери національної безпеки України.
-        Який закон регулює діяльність у цих сферах?
-        Назвіть об'єкти національної безпеки.
-        Як Україна намагається розв'язати проблему окупованих територій?
-        Які заходи вживаються для захисту інформаційного простору держави?

Опрацювати §28.



18.04.2023
Тема: Екологічна безпека. 



Увага! Виконати письмово!

Практичне завдання «Оцінювання екологічних небезпек за місцем проживання, що впливають на здоров'я громади».

1.Оцініть стан питної води у вашому місті за шкалою від 1 до 10. Поясніть свою позицію.
2.Які джерела забруднення води у вашій місцевості?
3. Оцініть стан повітря у вашому місті за шкалою від 1 до 10. Поясніть свою позицію. 
4.Які джерела забруднення повітря є у вашому місті?
5.Оцініть чистоту вулиць та підїздів у вашому місті за шкалою від 1 до 10. Поясніть свою позицію.

Висновок: Які ваші пропозиції щодо покращення стану навколишнього середовища у вашій місцевості?
Повторити §27-28



25.04.2023
Тема: Людство і глобальні небезпеки.

(обдумайте)
Які позитивні та негативні наслідки науково-технічного прогресу?

(прочитати статтю у підручнику) «Ознаки нової епохи» (с. 203)
(робота з текстом – с. 207) «Як землероби море згубили»
-        Зміна якого елемента довкілля призвела до катастрофічних змін інших елементів екосистеми Аральського моря?
(звернути увагу)
Стаття "Глобальні загрози" про можливі наслідки глобальних загроз:
1  – демографічного вибуху;
2  – загрози ядерного конфлікту;
3  – порушення стійкості біосфери.
(дайте відповіді на запитання)
-        Які позитивні наслідки науково – технічного прогресу?
-        Які негативні наслідки науково – технічного прогресу?
-        Які основні глобальні загрози можна назвати?
-        Які наслідки демографічного вибуху?
-        Які наслідки ядерного конфлікту?
-        Які наслідки порушення стійкості біосфери?

Опрацювати §29.

02.05.2023
Тема: На шляху до сталого розвитку
Домашнє завдання: опрацювати §30, написати есе «Моя екологічна місія», повторити §20-29


09.05.2023
Увага! Виконати письмово!


Узагальнення знань за темою розділу «Соціальна складова здоров’я».
І варіант
І рівень.
Спростувати або підтвердити твердження - дати відповіді "так" або "ні".
1.ВІЛ передається при незахищеному сексі.
2.Алкоголь не шкодить при вагітності.
3.Права і свободи громадян є об'єктом національної безпеки.
4.Потреба у безпеці є однією з потреб саморозвитку.
5.Безпека людини залежить тільки від її індивідуальної поведінки.
6.ВІЛ не передається при спільному користуванні посудом.
ІІ рівень.
7.Назвіть шість ознак здорових стосунків?
8.Назвіть шість чинників ризику репродуктивного здоров'я.
ІІІ рівень.
9.Окресліть сфери національної безпеки, коротко розкрийте суть кожної.
ІV рівень.
10.Поясніть одноліткові проблеми, пов'язані з ранніми статевими стосунками.


Узагальнення знань за темою розділу «Соціальна складова здоров’я».
ІІ варіант
І рівень.
Спростувати або підтвердити твердження - дати відповіді "так" або "ні".
1.ВІЛ передається через укуси комах.
2.Алкоголь не шкодить вагітній матері.
3.Потреба у безпеці є однією з базових потреб.
4.Безпека людини залежить не лише від її поведінки.
5.ВІЛ – інфіковані є надзвичайно заразні, їх необхідно ізолювати.
6.ВІЛ не передається при поцілунках.
ІІ рівень.
7.Назвіть шість чинників, що знижують рівень безпеки.
8.Назвіть шість чинників захисту репродуктивного здоров'я.
ІІІ рівень.
9.Окресліть глобальні загрози, окресліть наслідки кожної.
ІV рівень.
10.Поясніть чому необхідно протистояти стигмі та дискримінації ВІЛ-інфікованих.

Шановні учні! Ми виконали програму з даного предмета за другий семестр!

Комментариев нет:

Отправить комментарий

На допомогу учням