7 клас ОЗ


жовтень
Тема: Види ДТП, зниження ризиків при ДТП. 

ДТП – це подія за участю транспортного засобу, внаслідок яко загинули або поранені люди чи заподіяно матеріальних 

З історії Правил дорожнього руху:

-        Англія (1865) обмеження швидкості до 5 км/год, перед авто мала рухатись людина, поступатись кінному екіпажу;

-        Німеччина – власник авто заздалегідь повідомляв поліцію про свій маршрут. 

Види ДТП:

-        Зіткнення (бічні, зустрічні, побіжні)

-        Наїзд (напішохода, велосипедиста, ..)

-        Перекидання.

визначити види ДТП за малюнками:

Домашнє завдання: опрацювати §7

листопад

Тема: Безпека оселі. Правила безпеки при користуванні засобами побутової хімії, газовими приладами та пічним опаленням.

(пригадайте)

-        Джерела запалювання.

-        Горючі речовини, що можуть бути вдома.

(виконати завдання)

І Обміркувати питання і визначити наслідки порушення правил користування горючими речовинами вдома (письмово - у робочому зошиті):

1 – чому лак чи фарбу не можна розігрівати на газовій плиті, а треба це робити лише у гарячій воді?

2  – чому не можна прикрашати ялинку саморобними гірляндами, а користуватись купленими, що мають сертифікат?

3 – чому маскарадні костюми з вати чи паперу краще просочити вогнезахисним розчином?

4  – чому всі засоби побутової хімії треба зберігати в оригінальній упаковці і в недоступних для дітей місцях?

ІІ Обміркувати і дати короткі відповіді (у робочому зошиті):

Чому в наведених ситуаціях можливе отруєння чадним газом?

-        За відсутності тяги водонагрівача, газового котла, печі

-        Поблизу автомагістралі у години пік

-        Якщо у зачиненому гаражі увімкнути двигун автомобіля

-        Якщо топити піч, яка має тріщини

-        Під час перебування у накуреному приміщенні

-        Якщо закрити заслінку до повного згоряння палива в печі або каміні

-        У задимленому приміщенні під час пожежі

Домашнє завдання: Опрацювати §8, виконані зхавдання надіслати вчителю на електронну адресуludmila0110@i.ua 




грудень

Тема уроку: Особливості психічного розвитку підлітків.

??? Що, на вашу думку, є перевагою, а, що є недоліком підліткового віку?

Прочитайте розділи у параграфі підручника: «Розвиток інтелекту» - с. 91. «Розвиток емоційної сфери» (с. 92) «Розвиток потреб» (с.92). Зверніть увагу на ключові момнети підліткового періоду:
- мозок, як і тіло людини розвивається до 20 років, 
- поряд з сприйняттям інформації про навколишній світ, розвивається критичність, емоційність, нові почуття, 
- відбувається зміщення у актуальності деяких потреб, 
- відбувається формування життєвих цінностей

??? Підлітковий вік порівнюють з полем: яке насіння на ньому посіють і в які строки – таким буде врожай. Як ви це розумієте? 

(робота з текстом) Прочитати вірш Т.Г. Шевченка «Мені тринадцятий минало…» (с. 93)
Відповісти на запитання (с. 92):
- які особливості емоційної сфери підлітка описані у вірші?
- які інтелектуальні особливості змушують хлопця замислитися над несправедливістю, що існує у суспільстві?
- Як вплинуло на нього спілкування з дівчинкою?
(подумайте)
- Що таке цінності? (те, що є найважливішим для людини)
- Як цінності впливають на життєвий шлях людини?
- Що впливає на формування цінностей?
(робота з текстом) 
Прочитати притчу «Найважливіші речі» (с. 95)
- Яка головна думка цієї притчі?

Практична вправа "Життєві цінності" (виконати письмово)
1. Записати 10 найважливіших для вас особисто цінностей.
2. Проаналізувати серед цих цінностей, які з них можна віднести до «великого каміння», які до «малого», а які до «піску». Зробити помітки навпроти кожної. 
3.Проранжувати (розставити порядкові номери від найважливішої життєвої цінності, до менш важливих).
Висновок:  Що саме ви віднесли до "великого каміння"?  ». Як можна більше дбати про «велике каміння»?
(роботу надіслати у вигляді фотокопії або у вайбері за телефоном 0502774935, або надіслати на електронну адресу: ludmila0110@i.ua)

Домашнє завдання: опрацювати §14.



ІІ семестр

січень
09.01.2023
Тема уроку: Умови успішного навчання. 

-        Навіщо потрібно вчитися? Яка користь від вивчення навчальних предметів?

Здібності – індивідуально – психологічні особливості людини, що є необхідною умовою її успіху. (записати у зошит)

Різновиди здібностей: швидкість реакції, музичний слух, почуття ритму, пам'ять, вміння розрізняти кольори, запахи…

(рубрика «Поміркуйте» - с. 158)

Чайковський писав: «Натхнення не любить навідуватися до лінькуватих»

(записати у зошит)

Умови успішного навчання:

-        Бажання вчитися. Зацікавленість;

-        Фізичний розвиток;

-        Планування часу;

-        Мовлення;

-        Пам'ять;

-        Увага;

-        Творче мислення

(увага! виконати письмово у зошиті)

Вправа «Відпрацювання навичок планування часу»

-        схематично зобразіть планування часу у вигляді годинника на один із днів:

1  – спланувати день перед контрольною;

2  – спланувати день, коли є контрольна робота;

3  – спланувати вихідний день.

Висновок: Якби ви планували кожен з цих днів, чим би вони відрізнялися? А що було б спільним?

(виконану вправу надіслати фотокопією або у вайбері вчителю, або на електронну адресу ludmila0110@i.ua )

Домашнє завдання: Опрацювати § 15, надіслати виконану вправу


17.01.2023

Тема уроку: Розвиток інтелектуальних навичок.

(Подумайте) Кого, на вашу думку, можна вважати геніальною людиною? Чому?

На минулому уроці ми згадували про здібності. Дуже важливою складовою здібностей є природна обдарованість, або задатки. Це деякі вроджені особливості будови й функції головного мозку, нервової системи, органів зору та слуху…

Задатки – це не здібності, а тільки передумови до їх розвитку. Задатки не завжди відразу проявляються. Над тим, щоб задатки перетворилися на здібності, необхідно попрацювати. Природні здібності можуть по-різному проявлятися.

 Рівні розвитку здібностей

- обдарованість – схильність до занять певним родом діяльності та успішне її виконання.

- талант – видатні індивідуальні здібності

- геніальність – творча діяльність, результати якої мають історичне значення в житті суспільства.

(подумайте) Кого ви вважаєте видатною людиною сучасності? Чому? 

Способи сприйняття інформації:

- візуальний

- слуховий

- кінестетичний

Для розвитку інтелектуальних навичок необхідно використовувати: активне слухання, навички ефективного читання та навички ефектичного запамятовуваня.
Активне слухання:
- зосередитись

- зрозуміти

- запамятати

Навички ефективного читання:

- переглянь

- запитай

- прочитай

- перекажи

- повтори

Навички ефектичного запамятовуваня:

1)використовуй свою уяву

2) складай формули з перших букв

3)  використовуй більш як один канал сприйняття

4) навчи когось

5) використовуй знайомі образи, асоціації.

(виконати письмово у зошиті)

Практична вправа  «Вправи на концентрацію уваги, розвиток пам'яті, уяви»

1. Визнач свій тип сприйняття інформації (візуальний, слуховий чи кінестетичний): уяви море, озеро чи річку. Ти побачив картинку, почув плескіт чи згадав як хвилі торкалися тебе? (с.104)

2. Потренуй уяву і креативність: дай відповіді на запитання на с. 109

- Якби ти міг володіти річчю, якої не маєш, що б це було?
- Якби ти міг би мати рису суперлюдини, то яку?
- Якби ти міг зустрітися з будь-якою людиною за всю історію людства, хто б це був?
- Якби ти міг переміститися у часі, куди б ти перемістився?
- Якби ти міг поїхати на відпочинок до іншої країни, куди б ти поїхав?

Домашнє завдання. Опрацювати §15, 16, надіслати практичну вчителю


24.01.2023

Тема: Культура вияву почуттів. 

Відчуття – це відображення в певній частині головного мозку окремих властивостей предметів і явищ навколишнього світу, що діють у даний момент.

Емоції – швидкоплинні переживання, підсвідома експрес – оцінка почуттів.

Почуття – стійкі емоційні ставлення.





Вправа «Відпрацювання навичок самоконтролю»

Продовжити речення:

1. Мене охоплює роздратування, коли… Мені допомагає заспокоїтись… (Що?)

2. Мене охоплює страх, коли… Мені допомагає побороти його … (Що?)

3. Я можу заздрити … (Чому саме?) Мені допомагає побороти це почуття… (Що?)

4.Мені соромно, коли … Мені допомагає заспокоїтись… (Що?)

Домашнє завдання: опрацювати §17, виконати практичне завдання і надіслати


31.01.2023
Тема:Психічна рівновага і здоров̕ я



Практичне завдання «Формування позитивної адекватної самооцінки»
1. Пройти тест - визначення рівня свого психологічного благополуччя – с. 117-118
2. Здійснити самооцінку: 1)визнач свої сильні сторони та те, що тобі у собі не подобається, 2) те, що не подобається – підкресли з цього те, що змінити можливо.
Подумай: - Що зробити з тим, що ми у собі не можемо змінити?
Усвідомивши свою індивідуальність – зробиш крок до підвищення самооцінки



Домашнє завдання:опрацювати §18, виконати практичне завдання у зошиті


лютий
07.02.2023
Тема: Поняття і види стресу.
Стрес – реакція організму у відповідь на екстремальні умови, що порушують емоційний спокій людини.
Дистрес – перенапруження пристосувальних механізмів організму, що негативно впливає на здоров’я. 
Стадії стресу:
- Стадія тривоги
- Стадія опору (пристосування)
- Стадія виснаження (дистрес) 
Стресори – чинники, які призводять до стресу.
Класифікація стресорів:
- Стресори, на які ми не можемо вплинути
- Стресори, на які ми можемо й повинні впливати
- Стресори, які ми самі перетворюємо на проблеми
Ознайомитись з ознаками стресового перевантаження – мал. 47
 – с. 127.
Практична вправа «Визначення власної стресостійкості».
1. Назвіть 5 стресорів, які мають на вас найбільший вплив (ситуацій, які викликають хвилювання)
1-
2-
3-
4-
5-
2.Оцініть рівень стресу для кожної події з тих, що ви вже назвали (від 0 до 10 балів, де 0 – ви на це взагалі не реагуєте, а 10 – у вас це викликає сильний стрес)
Висновок: Чому, на вашу думку, деякі події викликають у вас більше хвилювань? Чи потрібно вчитися їх долати?

Домашнє завдання: опрацювати §19, виконати практичну вправу


14.02.2023
Тема: Виживання в екстремальних ситуаціях.
Робота з текстом – прочитати притчу про Чуму – с. 129
-Чи відомі вам приклади, коли страх зашкодив людям?
Стресори, які відчуває людина у екстремальних ситуаціях:
- Страх
- Холод і спека, спрага і голод
- Біль
- Перевтома
- Самотність
- Зневіра
Опрацювати ситуації, що на малюнку 48 – с. 130 (як люди опинилися у таких ситуаціях, які стресори загрожують)
Передумови виживання у екстремальних ситуаціях:
- Готовність до дії;
- Сила волі;
- Колективізм.
(робота з текстом) 
Східна притча «Всього лише відображення» - с. 133
Позитивне мислення – табл. 6 – с. 134

Вправа «Аналіз екстремальних ситуацій і стресорів»

Заповніть таблицю, вказуючи екстремальні ситуації, свідком або учасником яких ви були і вкажіть стресори, які у той момент на вас діяли:

Екстремальні ситуації

Стресори (у той момент)

1

 

 

2

 

 

3

 

 

4

 

 

5

 

 


Домашнє завдання: опрацювати §20.


21.02.2023
Тема: Керування стресом
Домашнє завдання. Опрацювати §21.


28.02.2023

Тема: Конфлікти і здоров'я. 
- конфлікт – сутичка сторін, розбіжність у поглядах, інтересах;
- види конфліктів: конструктивні та неконструктивні (руйнівні, деструктивні); поглядів, інтересів, норм поведінки.


Шляхи розв’язання конфліктів 

Практичне завдання «Моделювання способів конструктивного розв̕ язання конфліктів»


Домашнє завдання:
опрацювати §22, повторити §14-21



березень
07.03.2023
Узагальнення знань за розділом «Психічна і духовна складові здоров'я».
І варіант.
І рівень.
Спростувати або підтвердити наступні ствердження (по 0,5 балів за кожну правильну відповідь)
1.Права півкуля головного мозку відповідає за розвиток уяви.
2.Тільки у поганих людей виникають конфлікти.
3.Позитивне мислення допомагає долати стрес.
4.Заздрість – позитивна емоція.
5.Розбіжність у бажаннях характерна для конфлікту інтересів.
6.Почуття гумору допомагає конструктивно розв̕язувати конфлікти.
ІІ рівень.
7.Вкажіть 6 стресорів, які людина може відчувати у екстремальних ситуаціях.
8.Вкажіть стадії розвитку стресу.
ІІІ рівень.
9.Вкажіть класифікацію конфліктів за причинами.
10.Назвіть 2 фізичних і 2 інтелектуальних способи керування стресом.
ІV рівень.
11.Проаналізуйте: чому одні і ті ж події можуть у різних людей викликати різні емоції. Наведіть приклад.



Узагальнення знань за розділом «Психічна і духовна складові здоров̕я»
ІІ варіант.
І рівень.
Спростувати або підтвердити наступні ствердження (по 0,5 балів за кожну правильну відповідь)
1.Ліва півкуля головного мозку відповідає за розвиток логіки.
2.Конфлікт вирішиться сам собою.
3.Жадібність – позитивна емоція.
4.Розбіжність у смаках характерна для конфлікту інтересів.
5.Відповідатьність допомагає конструктивно розв̕язувати конфлікти.
6.Негативне мислення допомагає долати стрес.
ІІ рівень.
7.Вкажіть 6 ознак того, що людина переживає стрес.
8.Вкажіть класифікацію стресорів.
ІІІ рівень.
9.Що допомагає вижити в екстремальній ситуації?
10.Назвіть 2 інтелектуальних і 2 емоційних способи керування стресом.
ІV рівень.
11.Поясніть у яких випадках у конфлікті необхідно боротися, а у яких поступитися. Чому?


14.03.2023
Тема: Соціальні чинники здоров̕ я.

1.    Опрацювати §23 (автор Бех). Звернути увагу на малюнок 52 (с. 150), який пояснює елементи соціального середовища.


2.   У зошиті виконати завдання: 
      1) Назвати елементи соціального середовища вашого населеного пункту, які:
А) сприяють здоров̕ ю і безпеці людини (сучасна лікарня,…)
Б) загрожують безпеці і здоров̕ ю людини (не вивозять сміття,…)
- Чи виконується у вашому населеному пункті закон про обмеження реклами тютюнових та алкогольних виробів. Чи є поблизу вашої школи кіоски, де продають сигарети та алкоголь?
2)  Оцініть безпеку вашого населеного пункту за шкалою від 1 до 10 (10 – надзвичайно безпечно і комфортно) і поясніть таку оцінку.
  3) Проаналізувати фільми та мультфільми, які несуть інформацію:
- фільми та мультфільми, що пропагують позитивні цінності (які саме)
- фільми та мультфільми, що пропагують негативні цінності (які саме)

Домашнє завдання: опрацювати §23, скласти аналіз фільмів


21.03.2023
Тема: Найближче оточення. Безпечні та небезпечні компанії.
Опрацювати §24 (автор Бех). Звернути увагу на ознаки небезпечних та дружніх компаній (с. 159).




Виконати у зошиті вправу:
-        Записати імена десятьох людей зі свого найближчого оточення;
-        Оціни свої стосунки з цими людьми за пятибальною шкалою 
(5 – чудові, 4 – теплі, 3 – рівні, 2 – прохолодні, 1 – погані, 0 – дуже погані)
-        Хто з вашого оточення найбільше вплинув на вас, стосунки з ким ви вважаєте особливими і чому?

Домашнє завдання: опрацювати § 24, надіслати виконану вправу


квітень
04.04.2023

Тема: Хвороби цивілізації і реклама. 
«Порівняно з минулими століттями наше життя змінилося …» (порівняти життя первісного і сучасного підлітка) – с. 160
«Хвороби цивілізації» 



«Куріння і рак» (с. 160 – 161)

«Як працює реклама» (с. 162). 


- Які потреби і бажання підлітків використовують у рекламі тютюну та алкоголю? (мал 56 б)
- Навести приклади рекламних повідомлень, що тиснуть на потреби підлітків (мал 56, в)
«Рекламні стратегії» (с. 163)


Відпрацювання вправи «Складання рейтингу телепередач».
1. Оцініть ступінь впливу реклами на ваші рішення від 1 до 10 балів.
2. Придумайте 6 слоганів (короткі заклики або повідомлення), які надихали б ваших однолітків відмовитися від куріння та вживання алкоголю.
3. Які, на ваш погляд, необхідно вживати заходи, щоб протидіяти залученню підлітків до шкідливих звичок?

Домашнє завдання. Опрацювати §25, завдання 2 на с. 165.


11.04.2023
Тема: Причини і наслідки вживання наркотиків.

(Зверніть увагу) 
«Для чого люди почали вживати психоактивні речовини»
- засіб від болю;
- ритуали, пов’язані зі зв’язком з духами;
- для позбавлення воїнів страху, голоду;
- для маніпуляції людьми.

прочитати у підручнику  - автор Бех - с. 168 "Чому люди починають вживати наркотики", "Міфи і факти про наркотики" (с. 169)



(звернути увагу) «Складові поняття «наркотична речовина»



- «наркотик» - д. гр.. – той, що одурманює.
- Складові наркотиків:
- 1 – медична – вплив на організм;
- 2 – соціальна – наслідки поведінки;
- 3 – юридична – кримінальна відповідальність.
- ознаки наркотичного сп’яніння:
Ейфоричний стан
Апатичний стан.

Опрацювати §26, пошукати повідомлення про відомих жертв наркотиків.

18.04.2023
Тема: Наркотична залежність. 
Вправа «Відпрацювання навичок відмови від пропозицій вжити наркотик».

(теоретична чатина) «Наркотична залежність»
- наркоманія – хвороба, спричинена вживанням препаратів, віднесених до наркотичних;
- ознаки наркоманії – залежність: психологічна, фізична.
Фізична залежність __ Абстинентний синдром – хворобливий і важкий стан, який виникає внаслідок раптового припинення вживання наркотичних речових.
- А.с. характеризується: болями у мязах, пітливістю, прискореним диханням, нудотою, блювотою, проносом, посинінням кінцівок, зниженням артеріального тиску.
Психологічна залежність __ на рівні почуттів (без наркотиків втрачається сенс, радість); через поведінковий стереотип (мимоволі сам тягнеться до наркотиків – автоматично)

(прочитати текст) «Ознаки наркозалежності» (с. 173)
До виконання!
Практичне завдання «Відпрацювання навичок відмови від пропозицій вжити наркотик».
(опрацювати) – таблиця 8 – с. 177
Відпрацювання у парах відмови від небезпечної пропозиції, прирізних способах тиску (проаналізувати, з якими рекламними стратегіями цей тис пов'язаний – с.163)

Виконати письмово (у зошиті): Написати сценарій, де буде йтись про відмову від пропозиції вжити наркотик.

Опрацювати §27,28, підготувати антирекламу наркотиків (малюнок).



25.04.2023
Тема: Протидія залученню до вживання наркотиків. 
(подумайте)
- Чому наркотики - це зло?
Відповідальність за злочини, пов’язані з наркотиками:
- адміністративна відповідальність
- кримінальна відповідальність (з 14 років)
(прочитати) Статті КК України 


Практична вправа
1.Група дітей поверталась із закордонного лікування. Перед проходженням митного контролю до дітей підійшла жінка й попросила одну з дівчат допомогти їй пронести  через контроль невеличку сумочку. Дівчинка із задоволенням вирішила допомогти жінці, не повідомивши про це керівника групи. Чи правильно вчинила дівчинка? Які наслідки її вибору?
2.Іван навчається у 7 класі та разом з родиною проживає на околиці села. Навесні до їхньої хати навідалися незнайомі люди та запропонували посіяти на городі снодійний мак, за що пообіцяли чималі гроші. Батьки через матеріальну скруту спочатку погодились, але Іван їх переконав не робити цього. Які аргументи навів Іван батькам?
3.Ірина і Олена познайомилися на дискотеці з хлопцями, які запропонували їм таблетки, щоб розвеселитися. Проаналізуйте наслідки вибору дівчат:
А) дівчата рішуче відмовились від пропозиції і пішли додому;
Б) Ірина ковтнула таблетку і продовжувала веселитися, а Оленка пішла додому;
В) Ірина і Олена підійшли до охоронця та повідомили про те, що їм пропонують наркотики

або
Практичне завдання «Створення реклами здорового способу життя».
Обрати один з напрямків і створити рекламу (малюнок або казку чи віршик):
1  – здорового харчування
2 – дотримання гігієни
3  – здорового відпочину
4 - рухової активності
5 - про відмову від небезпечних пропозицій

Повторити §28, підготувати повідомлення про жертв СНІДу (опрацювати і надіслати на електронну пошту


02.05.2023
Тема: Особливості поширення ВІЛ – інфекції в Україні і світі. ВІЛ/СНІД і права людини. 

(подумайте)
- У чому відмінність між ВІЛ і СНІДом?
- Хто найбільше ризикує інфікуватися ВІЛ?
- Чи існують ліки для тих, хто інфікований ВІЛ?
- У яких щоденних ситуаціях необхідно бути обережним, щоб уникати контактів з кров'ю інших людей?
(пригадайте) «Шляхи передачі ВІЛ»


Стигма – уявлення, що існує у суспільстві, згідно з яким певні людські якості людей або їхня поведінка є ганебними
Дискримінація – несправедливе ставлення до людини, порушення її прав через національність, релігію, колір шкіри або стан здоров̕я.



До виконання!
Відпрацювання вправи «Складання списку телефонів медичних закладів, психологічних та соціальних служб для молоді, кабінетів довіри»

Виконати роботу можна двома шляхами:
І варіант -  Пошукайте в Інтернеті які медичні заклади, психологічні служби, кабінети довіри є у нашому місті.
ІІ варіант - Створення плакатів «Світ проти СНІДу» (достатньо формату А4)

§29, 30 опрацювати


09.05.2023
Тема: Туберкульоз: умови інфікування і розвитку.

(пригадайте) 
- Про які інфекційні захворювання вам відомо?
- Які шляхи потрапляння інфекції у організм людини?

(постренуйтесь визначати небезпеку)

1 – дівчинка повернулась додому з вулиці, не помила руки і схопила їсти бутерброд
2  – хлопці збирали недопалки, щоб покурити
3  – учень торкався губами крана в їдальні, щоб попити водички.
4  – дівчинка купила на стихійному ринку у незнайомої бабусі молоко і вирішила відразу випити скляночку молока.
-
Опрацювати §31, повторити §23 – 30.

16.05.2023

Увага! Виконати письмово!

Узагальнення знань за розділом «Соціальна складова здоров’я»
І варіант.
І рівень. Спростувати або підтвердити твердження – дати відповідь «так» або «ні»
(за кожну правильну відповідь по 0,5 бали)
1 Наркотики допомагають вирішити проблеми.
2.ВІЛ передається під час кашлю.
3.Збудником туберкульозу є паличка Коха.
4.Алгололь – це легалізований наркотик.
5.Кримінальна відповідальність в Україні настає з 14 років.
6.Якщо не знаєш законів, це може звільнити тебе від відповідальності.

ІІ рівень. (за кожну правильну відповідь 1,5 балів)
7.Описати ознаки захворювання на туберкульоз.
8.Як ВІЛ передається? (шість ситуацій)

ІІІ рівень. (за кожну правильну відповідь 1,5 балів)
9.Наведіть шість причин, чому люди починають вживати наркотики.
10.Напишіть шість рекламних стратегій, які можуть спонукати людей купувати навіть товар, який їм не потрібен чи шкодить здоров̕ ю.

ІV рівень. (за повну відповідь 3 бали)
11.Напишіть шість вагомих аргументів, які ви можете використати для відмови від пропозиції вживання алкоголю, наркотиків чи закурити.




Узагальнення знань за розділом «Соціальна складова здоров’я»
ІІ варіант.
І рівень. Спростувати або підтвердити твердження – дати відповідь «так» або «ні»
(за кожну правильну відповідь по 0,5 бали)
1.Наркотики роблять людину вільною.
2.ВІЛ передається через воду у басейні.
3.Героїн – нелегалізований наркотик.
4.Зберігання наркотиків не карається законом.
5.Нерозбірливі статеві стосунки можуть стати причиною інфікування ВІЛ.
6.Позитивна реакція Манту – підстава для ретельного обстеження.

ІІ рівень. (за кожну правильну відповідь 1,5 балів)
7.Опишіть шість ознак, які свідчать про можливу наркотичну залежність людини.
8.Як ВІЛ не передається? (шість ситуацій)

ІІІ рівень. (за кожну правильну відповідь 1,5 балів)
9.Які вам відомі види наркотичних речовин? Наведіть будь-яку коротку класифікацію цих речовин (об̕ єднання у групи).
10.Які наслідки вживання наркотиків для родини наркомана та його найближчого оточення?

ІV рівень. (за повну відповідь 3 бали)
11.У чому полягає профілактика туберкульозі на особистому та державному рівні? Чому питання профілактики туберкульозу останнім часом стоїть гостро?


 Шановний семикласнику! Якщо ти виконав усі, або 50% практичних завдань та написав узагальнення знань, тебе можна привітати. Ми виконали програму з даного предмета!


Комментариев нет:

Отправить комментарий

На допомогу учням