6 клас ОЗ


жовтень

Тема: Калорійність харчування. Практичне завдання «Визначення збалансованості харчового раціону».

(подумайте) Навіщо ми їмо?

(знайти у підручнику) «Що таке калорії»

(ознайомтесь з інформацією) «Вимоги до харчування підлітка»

- лише для підтримання дихання та інших функцій організму, потрібно не менше 1310 – 1440 ккал.

- калорійність їжі підлітка ( 2350 – 2750 ккал) – розподіл калорій: перший сніданок – 20 – 25%, другий сніданок – 10%, обід – 40%, підвечірок – 5 – 10%, вечеря – 10 – 15%

- харчовий раціон (білки, жири, вуглеводи, вітаміни)

(робота з таблицею 5 – с. 41) Звернути увагу на відповідність калорійності харчування енергетичним витратам.

Практичне завдання «Визначення збалансованості харчового раціону».

- обрати одне з трьох завдань, скласти меню, використовуючи таблицю калорійності продуктів харчування, обрахувати калорії вашого меню:

1 група – складає меню на сніданок, враховуючи калорійність

2 група – складає меню на обід, враховуючи калорійність;

3 група – складає меню на вечерю, враховуючи калорійність

Домашнє завдання.

Опрацювати §7, підготувати зразки етикеток продуктів харчування


листопад

Тема: Проблеми неправильного харчування. Правила купівлі, обробки та зберігання харчових продуктів. 

Практичне завдання «Аналіз маркування харчових продуктів».

За зразком на сторінці 45 підручника (мал. 16)  проаналізувати зміст упаковки:




ІІ семестр
січень

09.01.2023

Тема уроку: Психоактивні речовини і 
здоров̕ я

(подумайте)

- Які речовини відносять до психотропних? (тютюн, алкоголь, …)

Що можуть зробити алкоголь та наркотики?

- Що не можуть зробити алкоголь і наркотики?

(робота з підручником – діалогічне читання – с.90)

«Міфи і факти про алкоголь і наркотики»

(робота з малюнком 32 – с. 91)

«Вплив алкоголю на організм». "Стадії сп’яніння"

(подумайте)

Які ознаки зловживання алкоголем? (часто пити, починати пити ще у дитинстві, за кермом п’яним, вживання під час вагітності)

(робота з підручником)

«Способи маніпуляцій» (с. 97) «Як здолати тиск однолітків» (с. 97 – 99)

(Увага! Виконати письмово у зошиті)
Практична вправа «Моделювання ситуації відмови від вживання психоактивних речовин»
1. Назвати наслідки зловживання алкоголем для:
1  – самої людини;
2  – її родини;
3  – інших людей;
– суспільства.

2. Навички відмови від вживання психоактивних речовин – напишіть 4 вагомі причини для відмови від вживання наркотиків. 

Домашнє завдання. Опрацювати §16, §17, практична вправа


17.01.2023
Тема уроку: Поняття про ВІЛ/СНІД. 
(пригадайте)
- Що означеє ВІЛ і СНІД?
- Як можна інфікуватися ВІЛ?
- Як ВІЛ не передається?

(робота з малюком 35 с. 102) 

«Як ВІЛ руйнує організм» 

(робота з текстом підручника с. 103)

"Як уберегтися від інфікування ВІЛ"


(Робота з тексом підручником – с. 104 – діалогічне читання)

«Міфи і факти про ВІЛ і СНІД»

(подумайте)

Який зв'язок між наркотиками і ВІЛ?

(виконати письмово у зошиті, надіслати вчителю у вайбері)

Практична вправа "Оцінка ризиків зараження ВІЛ"

За зразком на с. 105 оцініть ризик зараження через кров у наведених нижче ситуаціях (розподіліть речення за видами ризику - номери речень):

Ризик високий -                  

Ризик низький

Ризик відсутній

1.Спільно користуватися  шприцами або голками для ін̕ єкцій.

2.Їздити у переповненому транспорті.

3. Робити пірсінг (наприклад, проколювати вуха) у домашніх умовах.

4. Зупиняти носову кровотечу без латексних рукавичок.

5.Плавати в озері, басейні.

6.Ходити до школи, спілкуватися з ВІЛ-позитивними.

7.Обіймати ВІЛ-позитивного друга.

8. Гратись у "кровне братання".

9. Користуватися фонтанчиком для пиття.

10.Обідати у шкільній їдальні.

Висновок: Навіщо необхідно знати про можливі шляхи зараження ВІЛ? Чи можна дружити з ВІЛ-позитивною людиною? Які слова підтримки ти сказав би ВІЛ-позитивному другу?

Домашнє завдання. Опрацювати § 18


24.01.2023
Тема: Спілкування, стилі спілкування. Засоби комунікації. 
Канали комунікації: вербальні (словесні – усно чи письмово) та невербальні (за допомогою інтонації, сили голосу, темпу мовлення, міміки, жестів положення тіла)

Манера (стилі) спілкування:
Пасивно  
Агресивно  
Упевнено 


прочитати розповідь «Сонце і Вітер».
- Які стилі поведінки тут представлено?
(виконати письмово)
Відпрацювання вправ «Відпрацювання навичок упевненої поведінки у життєвих ситуаціях»
1 - тобі терміново необхідно зателефонувати, а біля телефону – автомата черга (с.117 – мал. 39). Як ти звернешся до людей?

2 - ти позичив другові 5 гривень до завтра, а він не повертає вже другий тиждень (с. 118 – мал. 40). Як ти звернешся до друга?

Домашнє завдання: Опрацювати §19 – 20.


31.01.2023
Тема: Навички спілкування. 
Домашнє завдання: опрацювати §21

лютий

07.02.2023

Тема: Стосунки, їх види

Найважливіші напрямки стосунків з певною групою людей (с. 125)

1  стосунки з батьками;

2  стосунки з учителями;

3  стосунки з братами та сестрами;

4 стосунки з друзями.

Види стосунків:

- родинні

- приятельські

- товариські

- дружні

Практичне завдання «Складання плану покращення міжособистісних стосунків».

На аркуші у зошиті різними точками позначити людей, з якими тобі доводиться часто мати стосунки; 

Оціни ці стосунки з кожним за 10 - бальною шкалою; 

Склади план удосконалення стосунків з тими, де дуже низькі оцінки.

Домашнє завдання: опрацювати § 22, виконати практичне завдання




14.02.2023

Тема:Конфлікт. Види і способи розв̕ язання конфліктів


Домашнє завдання: опрацювати §23, створити малюнок на тему «Конфлікт»

21.02.2023

Тема: Конструктивне розв’язання конфліктів. 

Конфліктоген провокує у відповідь новий 
Конфліктоген. Так утворюється конфлінктний 
Ескалатор.
Шляхи вирішення конфліктів:

Домашнє завдання: опрацювати §24


28.02.2023


Тема: Підліткові компанії, їх види. Способи протидії агресії
Домашнє завдання: опрацювати §25, повторити §15-24


березень
07.03.2023
Узагальнення знань за темами «Психічна та духовна складові здоров'я», «Соціальна складова здоров'я»
І варіант
І рівень.
Підтвердити або відкинути наступне ("так" або "ні") - по 0,5 бали.
1.Куріння шкодить тільки старшим людям.
2.Алкоголь і наркотики допомагають розв’язувати проблеми.
3.Лестощі – один із способів маніпуляції.
4.ВІЛ передається через укуси тварин.
5.Сердитий голос характерний для агресивного стилю спілкування.
6.Толерантність неважлива для формування стосунків.

ІІ рівень. (по 1,5 бали)
7.Вкажіть 5 ситуацій, за яких ризик зараження на ВІЛ є високим.
8.Вкажіть 5 ознак небезпечних компаній.

ІІІ рівень. (3 бали)
9.Поясніть, у яких ситуаціях у конфлікті необхідно боротися, а у яких – поступитися.

ІV рівень. (3 бали)
10.Уявіть, що хтось з вашого оточення пропонує вам закурити. Підберіть 5 аргументів проти цього.

Узагальнення знань за темами «Психічна та духовна складові здоров'я», «Соціальна складова здоров'я»
ІІ варіант
І рівень.
Підтвердити або відкинути наступне ("так" або "ні") - по 0,5 бали.
1.Курці помирають раніше, ніж ті, хто не курить.
2.Алкоголь ще нікого не вбив.
3.ВІЛ та СНІД – одне і те ж.
4.ВІЛ передається при спільному користуванні шприцем.
5.Упенений стиль спілкування є найбільш ефективним.
6.Конфлікти є частиною стосунків.

ІІ рівень. (по 1,5 бали)
7.Назвіть 5 ситуацій, за яких ризик заразитися ВІЛ майже відсутній.
8.Вкажіть 5 ознак безпечних компаній.

ІІІ рівень. (3 бали)
9.Вкажіть наслідки куріння для організму та життя людини.

ІV рівень. (3 бали)
10. Уявіть, що хтось з вашого оточення пропонує вам спробувати наркотик. Підберіть 5 аргументів проти цього.





14.03.2023

Тема:  Правила користування газовими приладами. 

(Подумайте) 
Для чого використовують газ?
Звернути увагу:
- природний газ – небезпечна речовина без кольору та без запаху;
- порядок вмиканні та вимикання газової конфорки (с. 149 – мал. 52)
Прочитати в інтернеті: 
«Дії у разі, якщо відчули запах газу»

 «Чадний газ»

«Перша допомога при отруєнні побутовим, чадним газом, вихлопними автомобільними газами»


Практичне завдання 
 «Моделювання допомоги при отруєнні хімічними речовинами».
обрати одну з представлених ситуацій, пояснити причини того, що сталось і дії;

1  – ви побачили людину в непритомному стані в квартирі, де відчувається запах газу;

2  – у не провітреному гаражі стоїть автомобіль з увімкненим двигуном, а на підлозі непритомна людина;

3  – ви зайшли у кімнату, де топиться піч при закритій заслінці, та побачили непритомну людину.
Висновок: Який загальний алгоритм дій при підозрі на отруєння чадним газом?

Домашнє завдання: опрацювати §26 (с. 149).

21.03.2023

Тема: Правила користування електроприладами.

Спробуйте продовжити речення «Електрику використовую для …»


Практичне завдання  «Моделювання допомоги при ураженні електричним струмом».

- розв’язати одну із запропонованих проблем – змоделювати наслідки ситуації та можливі шляхи її подолання:

1 – ви стали свідками того, як дитина засунула в розетку металевий предмет;

2  – ви стали свідком того, як людина торкнулася праскою з оголеними проводами мокрої ганчірки, яку поправляла під час прасування;

3  – ви стали свідками того, після буревію на землі лежить обірваний кабель, а біля нього непритомна людина;

4  – людина користувалася несправним феном у ванній кімнаті, де вологість надто висока.

Домашнє завдання. Опрацювати §26 (с.146 – 148)


квітень
04.04.2023

Тема: Правила користування водогоном, тепловими мережами та ліфтом.



Інші комунальні вигоди. Ліфт.




Домашнє завдання: опрацювати §26(с. 146, 150)



11.04.2023
Тема: Безпека при користуванні засобами побутової хімії. 

(пригадати ) 
Які речовини побутової хімії людина широко використовуєте?

(Звернути увагу) 
«Класифікація речовин побутової хімії»
- умовно безпечні
- небезпечні: спричинюють опіки шкіри, вогненебезпечні, отруйні.



 «Найпоширеніші випадки отруєння»
- потрапляння на шкіру, в очі, до рота рідких речовин: лугів або кислот;
- потрапляння на шкіру, в очі та до рота сухих речовин;
- отруєння випарами хімічних речовин – запаморочення, нудота, розлад зору, підвищене потовиділення, психічне збудження.
Письмово! У зошиті!
Практичне завдання (письмово)
 «Відпрацювання навичок безпечного зберігання ліків і засобів побутової хімії», «Моделювання допомоги при попаданні на тіло хімічних речовин»
1.Вкажіть назви  хімічних речовин, які вважаються умовно безпечними (з тих, що зберігаються у вас вдома)
2.Які речовини побутової хімії при попаданні на шкіру викликають подразнення або опіки?
3.Які речовини побутової хімії є вогненебезпечними?
4.Які речовини побутової хімії можуть спричиняти отруєння?
5. Обрати одну з запропонованих ситуацій і запропонувати вирішення наслідків цих ситуацій (надання першої допомоги)
1 – ви вирішили почистити ванну порошком, що містить кислоту. Раптом упаковка випадає з ваших рук і порошок потрапляє на шкіру;
2  – під час прибирання у сараї ви зачепили коробку з незнайомим порошком і він висипався вам на руку;
3 – діти бешкетують. Один хлопчик бризкає на іншого водою з поливалки. Той схопив з полички лак для волосся в аерозольній упаковці і спрямував струмінь на приятеля. Чим загрожує така ситуація що треба робити, якщо лак раптом потрапить в очі?
4  – діти захотіли дізнатись про будову батарейки. Замість того, щоб прочитати відповідну літературу й дізнатись з неї про вміст батарейки, вони розрізали її. З батарейки витекла пекуча рідина. Що ви порадите цим дітям?

Висновки: як правильно зберігати речовини побутової хімії? (вкажіть чотири правила)

Опрацювати §26.

18.04.2023

Тема: Пожежна безпека, правила поведінки під час пожежі. Засоби пожежогасіння. Відпрацювання вправ «Відпрацювання навичок екстреної евакуації з приміщення».

(подумайте)  
- Які причини виникнення пожеж?
(прочитати текст статтей у підручнику на с. 157 - 158) «Що таке пожежа», "Як загасити пожежу"





(пригадайте) 
- Які ви знаєте засоби пожежогасіння?

(прочитаи у підручнику) "Як правильно дихати в зоні пожежі". (с. 159 - 160)


Увага! Виконати у зошиті!
Практичне завдання «Відпрацювання навичок екстреної евакуації з приміщення школи і своєї оселі».
1.Намалюйте у зошиті план евакуації з вашої класної кімнаи у школі.

2. Перегляньте ситуації, зображені на с. 161 (мал 64) і підберіть для кожної засоби пожеогасіння засобами пожежогасіння:
1 - горить купа сміття
2 - вогонь з-під капота автомобіля
3 - займання електроприлада

3. Які застереження щодо коритсування пінним вогнегасником?

4. Які застереження користування вуглекислотним вогнегасником?

5. Які застереження користування порошковим вогнегасником?

Висновок: Назвіть чотири правила щодо профілактики пожеж.
Опрацювати §28.


25.04.2023

Тема: Види небезпечних промислових об’єктів. Дії підчас виникнення аварійних ситуацій на підприємствах.

( пригадайте
Які промислові підприємства є у нашому місті?
 Групи промислових підприємств за наслідками:
-1 – вибухонебезпечні об’єкти
- 2 – гідротехнічні споруди
- 3 – хімічні заводи
- 4 – радіаційно небезпечні об’єкти
- 5 – транспортні об’єкти.

( подумайте) ЩО свідчить про аварію на підприємстві?

 Як діяти під час аварії на підприємстві:
(на с. 165 вказано варіанти дій під час виникнення аварійних ситуацій на підприємстві, підберіть їх відповідно до вказаних ситуацій)
1 – ти почув сирену, коли гуляв у лісі;

2  – ти був удома, почув сирену і дізнався, що призначили місце збору для евакуації;
3  – ти був у дома, почув сирену, але не почув оголошень про евакуацію.

 (Розглянути мал. 67, с. 166) Технологія виготовлення засобів захисту органів дихання.


 (Розглянути мал. 68, с. 167) Саморобний костюм хімічного захисту.

Дати відповіді «так» чи «ні»
1.Якщо був за містом і почув звук сирени, рухайся назустріч вітру.
2.Якщо був удома і почув звук сирени – ховайся у підвал.
3.Коли виходиш до місця збору для евакуації, перекрий вдома воду і газ.
4.У природі, в районі ймовірного зараження, можна не боятись збирати гриби та ягоди.
5. Коли почув сповіщення про аварію, відчини вдома вікна та двері, щоб провітрити квартиру (будинок).
6. У природі, в місці ймовірного ураження, уникай низин. 
7. Якщо вдома ти почув сирену, але не почув оголошень про евакуацію, не виходь із дому, навіть до сусідів.
8. Коли рухаєшся до місця евакуації, візьми з собою трохи води та харчів, документи і гроші

Опрацювати §29.


травень

02.05.2023

Тема: Засоби безпеки велосипедиста. Правила дорожнього руху велосипедистів

(подумайте)
1  – переваги велосипеда
2  –  недоліки велосипеда.

(звернути увагу)
1  – елементів конструкції велосипеда та одягу велосипедиста (с. 170 – 171)


2  – перевезення багажу і пасажирів на велосипеді ( с. 175 – 176)
3  – виконання маневрів на велосипеді (с. 177 – 178)
(потренуємось)
1) Хто з велосипедистів порушує правила? 
2) Спрогнозувати наслідки:
– Дитина на велосипеді не справляється з керуванням…
– Дитина на пішохідному переході з собакою без повідка…
– на передньому сидінні автомобіля дитина 6 років…
– дитина причепилась до драбини тролейбуса…
– діти грали на тротуарі в м’яч.
– діти 12 років на мотоциклі без шоломів.

Опрацювати §30 – 31


09.05.2023
Тема: Телефони аварійних служб. Правила взаємодії з рятувальниками. 

(пригадайте)
-        Які рятувальні служби вам відомі?
(потренуйтесь) Розгляньте мал. 77 на с. 180 і визначте за допомогою до якої служби слід звертатися.
(робота з крос-тестом на с. 182-183) Як зв̕ язатися з аварійною службою


Увага! Виконати письмово!
Практичне завдання «Моделювання ситуації виклику рятувальних служб».
1.Проаналізуйте і назвіть ситуації, у яких людина може:
- бути уражена електричним струмом
- отримати опіки
- отруїтися
- бути травмована

2.Оберіть одну з ситуацій, свідком якої ви гіпотетично стали і напишіть повідомлення, яким звернетесь до однієї зі служб захисту населення (план на с. 181):
- ви стали свідком нападу
- ви побачили пожежу (вогонь з третього поверху багатоповерхівки)
- сталася аварія у системі газопостачання
- травмовано перехожого під час ДТП

Висновок: Як правило "Менше слів - більше інформації" застосовується до виклику рятувальників?

Опрацювати §32, прочитати §33, повторити §26-31


16.05.2023
Увага! Виконати письмово!

Узагальнення знань з теми «Безпека в побуті і навколишньому середовищі»
І варінт
І рівень
Спростувати або підтвердити твердження – дати відповідь «так» або «ні»
(за кожну правильну відповідь по 0,5 бали)
1.Засовувати металеві предмети у розетку безпечно.
2.Закривати крани на газових приладах після користування газом.
3.Речовини побутової хімії зберігати окремо від харчових продуктів.
4.Можна без нагляду у мийці залишати ганчірки, посуд.
5.Не залишати без нагляду увімкнені електроприлади.
На велосипеді дозволяється їздити по тротуарах.

ІІ рівень. (за кожну правильну відповідь 1,5 балів)
7.Що потрібно знати для безпечного користування ліфтом?
8.Напишіть шість правил користування електроприладами.

ІІІ рівень. (за кожну правильну відповідь 1,5 балів)
9.Напишіть шість правил для пасажирів громадського транспорту.
10.Напишіть алгоритм дій  при потраплянні на шкіру кислоти (перша допомога).

ІV рівень. (за повну відповідь 3 бали)
11.Ваші дії, якщо надійшло повідомлення про аварію на підприємстві, а ви були в лісі замістом.





Узагальнення знань з теми «Безпека в побуті і навколишньому середовищі»
ІІ варінт
І рівень
Спростувати або підтвердити твердження – дати відповідь «так» або «ні»
(за кожну правильну відповідь по 0,5 бали)
1.Не користуватись розеткою, що хитається та нагрівається.
2.Можна без нагляду залишати посуд на запаленій газовій плиті.
3.Для використання засобів побутової хімії не потрібні особливі правила.
4.Небезпечно, коли труби холодної чи гарячої води покриті іржою.
5.Не лити у багаття горючі рідини.
6.Чекаючи автобус на зупинці безпечно стояти на краю тротуару.

ІІ рівень. (за кожну правильну відповідь 1,5 балів)
7.Напишіть шість правил користування газовими приладами.
8.Напишіть шість правил дорожнього руху для пішоходів.

ІІІ рівень. (за кожну правильну відповідь 1,5 балів)
9.Яка перша допомога при отруєнні чадним газом (короткий алгоритм дій).
10.Напишіть алгоритм дій  при потраплянні на шкіру речовини, що містить луги (перша допомога).

ІV рівень. (за повну відповідь 3 бали)
11.Ваші дії, якщо надійшло повідомлення про аварію на підприємстві, ви були вдома, однак не почули про місце збору для евакуації.



Якщо ви виконали практичні завдання і узагальнення знань, вас можна привітати. МИ виконали програму!




Комментариев нет:

Отправить комментарий

На допомогу учням